Business Model Innovatie
Het op 1 A4 inzichtelijk krijgen van de dynamiek van je organisatie helpt enorm bij het maken van een volgende stap. Of je nu directeur bent, manager of medewerker, het samen op interactieve wijze werken aan je businessmodel zorgt voor creatieve ideeën en meer betrokkenheid.
Adviesprofessionals in het MKB zoals accountants, pensioenadviseurs, financial planners en coaches kunnen hun dienstverlening persoonlijker maken en beter laten aansluiten bij de klantbehoefte door gebruik te maken van het canvas model.
"De workshop Business Model Innovatie heeft ons team richting & inspiratie gegeven voor de toekomst" - MKB directeur
Tijdens individuele en team sessies geven we antwoorden op vragen als:
- Waar zijn we nu echt goed in?
- Wat zijn de kritische "zwakke schakels"?
- Hebben we de juiste mensen in huis?
- Hoe krijgen we onze mensen mee in het veranderproces?
- Welke groeiscenario's gaan werken voor ons?
De X-factor
Optimale betrokkenheid ontstaat als er een match is tussen:
- persoonlijke passies en doelen van de mensen in de organisatie
- de strategie en koers van het bedrijf.
Persoonlijke innovatie omvat dus altijd deze twee dimensies.
Geld speelt vaak een belangrijke rol in de verbinding tussen de twee. Er is een continu spanningsveld tussen enerzijds het behalen van resultaten en het onderhouden van goede relaties:
- Beloning van medewerkers en kosten binnen van de organisatie
- Klantbelang en winstgevendheid
- Autonomie van personeel en targets
Een helder beeld van wie waar staat in de organisatie is van groot belang. Wie zijn de mensen die
- Willen en kunnen
- Willen, maar niet kunnen?
- Kunnen, maar niet willen?
- Niet willen en niet kunnen?
Communicatieprofiel